Fotogalerie 2024


Den Země ve školní družině - 22. 4.

Naše planeta 22. dubna slavila svátek. Děti ze školní družiny na tento den nezapomněly. Planetě Zemi věnovaly děti jeden celý dubnový týden. Besedovaly, tvořily, malovaly, poznávaly. Týden jsme společně zakončili sledováním příběhu Byla jednou jedna planeta – Naše Země. Všichni můžeme pro naši planetu něco udělat, aby byla čistá a dobře se nám tady žilo.

Jindra Dvorská a kolektiv


Stezka za poznáním bylin - 17. 4.

Dnes se žáci naší školy vydali na nezapomenutelnou vycházku na poznávací stezku, kde byly hlavními hvězdami-bylinky. Tato exkurze byla nejen zábavná, ale také vzdělávací, přičemž děti měly možnost poznat a prozkoumat různé byliny. Po příchodu na stezku se žáci rozdělili do skupinek a začali prozkoumávat rozmanitost bylinek. Na některých stanovištích hádali jména bylin v básničkách a na dalších se věnovali různým aktivitám, které je vedly k pochopení charakteristiky jednotlivých druhů bylin. Na některých stanovištích mohly děti postupovat podle instrukcí, které jim umožňovaly identifikovat bylinky pouze pomocí čichu, zatímco na jiných mohli zkoumat jejich povrchy a textury hmatem. Bylo to jako cesta do tajemné zahrady plné vůní a dotyků. Tato aktivita nejen rozvíjela smyslové vnímání dětí, ale také je učila o přírodě a využití bylinek v každodenním životě. Děti se dozvěděly o léčivých vlastnostech různých bylin a o tom, jak je lze použít například při vaření či péči o zdraví. I přes chladné počasí nás však hřál paprsek sluníčka, který dodával naší výpravě úžasnou atmosféru a dodával energii naší zvědavosti. Tato půvabná stezka byla připravena skupinou MAP Roudnicko, za což jsme jim velmi vděční.

Mgr. Martina Ševčíková


Matematika hrou - římské číslice

Zjistili jsme, že římské číslice můžeme zapsat čísly v desítkové soustavě pomocí arabských číslic. Z počátku jsme se zápisu čísla v nepoziční soustavě báli, ale přišli jsme tomu na kloub. Vyrobili jsme si domino, stavěli jsme příklady z velkých sirek a nakonec jsme si vše procvičili hrou Práskni krtka.

Jana Diviáková


Preventivní program divadla VeTři - 10. 4.

Ve středu 10. 4. 2024 proběhl pro 4. a 5. ročníky preventivní program divadla Vetři na téma závislosti. Ukázalo se, že toto téma není žákům neznámé a že mají již nějaké zkušenosti a znalosti. Dále se hovořilo o tom, jak závislosti na drogách, nikotinu a alkoholu škodí lidskému organismu. Celý program byl jistě přínosem, protože prevence na takové téma není nikdy dost.

Mgr. Ivana Nováková


Ukázka dravců - 3. 4.

Ve čtvrtek 4. dubna jsme absolvovali výukový program od společnosti ZAYFERUS. Otevřeli nám dveře do fascinujícího světa dravých ptáků a jejich krásného letu. Děti byly nadšené, když mohly vidět supy, sokoly a další dravce v jejich přirozeném prostředí, jak loví to, co by lovili ve volné přírodě. Pro některé žáky to bylo poprvé, kdy měli možnost tak blízko spatřit tato majestátní stvoření. Tento environmentální program obohatil naše znalosti o životě dravých ptáků, ale také nám poskytl cenné ponaučení o ochraně přírody a ekologii. Děti byly aktivně zapojeny do soutěží a měly možnost si dravce zblízka prohlédnout, dokonce je i držet na ruce, což byl pro ně nezapomenutelný zážitek. Celkově lze říci, že výukový program představuje jedinečný způsob, jak propojit vzdělávání se skutečnými zážitky v přírodě. Jsme rádi za tuto inspirativní zkušenost a těšíme se na další případnou spolupráci.

Mgr. Vlastimil Purchart


Canisterapie v 2. B - 2. 4.

Dnes dopoledne se do naší školy přišly podívat cvičitelky se svými psy, a děti byly nadšené z úžasné ukázky práce s těmito chlupatými terapeuty. Cvičitelky, které se specializují na canisterapii, předvedly dětem, jak psi mohou být skvělými společníky a jak mohou pomoci lidem. Děti byly fascinovány tím, jak se psi dokážou učit různým trikům a jak jsou empatické vůči lidem. "Bylo úžasné vidět, jak se psi chovají, když pomáhají ostatním lidem. Moc se mi líbilo, jak nás cvičitelky učily, jak se o psy starat a jak s nimi správně zacházet," řekla jedna z žákyň po ukázce. Canisterapie je skvělý způsob, jak propojit zvířata s lidmi a přinášet radost a léčbu do životů těch, kteří ji potřebují. Tato ukázka jistě inspirovala mnoho našich žáků a dala jim nový pohled na vztah mezi člověkem a psem.

Mgr. Martina Ševčíková


Historická exkurze do Sedlce, Kutné Hory a okolí - 2. 4.

Ve středu 2. dubna 2024 jsme se my, žáci 8. B a 9. C ze Základní školy a mateřské školy Roudnice nad Labem, vydali na zajímavou historickou exkurzi do regionu Sedlec a Kutná Hora. Tato výprava nejenže obohatila naše znalosti o české historii a kultuře, ale také nám poskytla nezapomenutelné zážitky. První zastávkou na naší cestě byla kostnice v Sedlci, fascinující místo, které si získalo pověst jedno z nejzajímavějších kostnic na světě. Prozkoumali jsme tuto unikátní kapli, jejíž stěny jsou vyloženy kostmi a lebkami, vytvářejícími působivé a zároveň děsivé kompozice. Pro některé bylo toto místo poněkud strašidelné, ale zároveň fascinující, zatímco jiní si užívali pohled na tuto nevšední formu umění a způsob, jakým se s minulostí zachází. Měli jsme možnost pozorovat i práci restaurátorů. Další krásnou památkou byl chrám Panny Marie v Sedlci, který patří k nejvýznamnějším katedrálám gotické architektury v České republice. Obdivovali jsme jeho impozantní, ale jednoduché architektonické prvky a zajímavé historické pozadí, během kterého katedrála vznikala. Poté jsme se vydali do Kutné Hory, města bohatého na historii i kulturní dědictví. První zastávkou zde bylo Muzeum stříbra a Stříbrné doly, kde jsme se dozvěděli o těžbě a zpracování stříbra. V minulosti těžba stříbra tvořila páteř místní i české ekonomiky. Nakonec jsme navštívili chrám svaté Barbory, který je světovým dědictvím UNESCO a symbolizuje rozkvět Kutné Hory v období středověku. Opravdu jsme obdivovali jeho majestátnost a vnitřní výzdobu, zatímco průvodci nám poskytovali fascinující informace o historii tohoto pozoruhodného místa. Celá exkurze byla pro nás nejen poučná, ale také zábavná a inspirativní. Prožili jsme den plný objevů a dobrodružství. Tuto exkurzi nám připravily paní učitelky G. Purchartová a E. Richtrová a byla financovaná z projektu JAK.

Aneta Folkrtová a Alena Pětíková, 8. B


Velikonoční čas v 1. C

Ve středu 27. března si školní parlament připravil pro děti prvního stupně velikonoční stezku, kde měly různá zastavení se zadanými úkoly. Pak se žáci ve třídě naladili na velikonoční pohodu povídáním o tradicích, zvyklostech svátků jara a výrobou velikonočních kraslic. Užili jsme si společně krásné dopoledne.

Jindra Dvorská a Hana Berounská


Velikonoce - 27. 3.

V týdnu před velikonočními prázdninami jsme si zpříjemnili čas živou jarní výzdobou, kterou jsme umístili ve vestibulu před ředitelnou naší školy. Výzdobu měli za úkol připravit členové školního parlamentu. Třídy se mohly dobrovolně podílet na výzdobě smrku, který roste u vchodu do školky. Zájem byl veliký, každá třída si vyrobila svou krásnou kraslici, která pak byla zavěšena na tento strom. Pro přípravnou třídu a první až čtvrtý ročník členové parlamentu zorganizovali naučnou velikonoční stezku, kterou netradičně pojmenovali Egg hunt. Na konci této stezky totiž musela každá třída najít svůj označený balíček s překvapením. I když některé otázky byly záludné, dětem se je vždy podařilo vyluštit a najít správné odpovědi. Také se dozvěděli něco zajímavého a nového o svátcích jara.

Ing. Jitka Kordačová


Zdobení velikonočních kraslic

V rámci výtvarné výchovy se žáci 6. B, 7. B a 8. A pustili do tradičního zdobení velikonočních kraslic pomocí vosku. I když se může zdát zdobení jako hračka, vyžaduje technika pevnou ruku a trpělivost. Práce s voskem není úplně jednoduchá. Od prvních tahů žáci museli plánovat své vzory. Nakonec byli všichni překvapeni, jak hezky kraslice vypadají, a odnesli si je domů.

Mgr. Anna Kalousová a Mgr. Klára Pávlová


Návštěva v 1. C - 26. 3.

V úterý 26. března proběhl v naší škole Den otevřených dveří. K nám do první třídy zavítala milá návštěva předškoláků z Mateřské školy Sluníčko. Předškoláci se společně s paní učitelkou přišli podívat, co všechno jsme se ve škole naučili. A že toho nebylo málo. Prvňáčci jim ukázali různé aktivity, hry, kterými si zpříjemňují učení, jak v matematice, tak i v českém jazyce. Všichni jsme si příjemné dopoledne moc užili, předškoláci si za odměnu odnesli námi vyrobené včelky se zadanými úkoly.

Jindra Dvorská a Hana Berounská


Bedřich Smetana - 200

V rámci významného jubilea - 200 let od narození slavného českého skladatele Bedřicha Smetany - se naše škola rozhodla uspořádat projekt, který spojil hudební i výtvarnou výchovu a informatiku. Byl projevem multidisciplinárního přístupu ke vzdělávání. Pod vedením paní učitelek Kalousové, Krajníkové a Zrzavé se do projektu zapojily bezmála všechny třídy druhého stupně. V hodinách hudební výchovy žáci prozkoumali život a významná díla Bedřicha Smetany. V informatice si rozšiřovali dovednosti vyhledáváním a posuzováním poznatků o odrazu doby v dílech. Hlouběji tak pochopili životní osudy skladatele a realitu zakomponovanou v jeho tvorbě. Ve výtvarné výchově se žáci zaměřili na romantické zobrazení života v českých zemích. Pomocí různých výtvarných technik pak vytvářeli portréty Bedřicha Smetany. Vznikly krásné výtvory. Všechny tyto aktivity se propojily. Žáci vizualizovali své poznatky prostřednictvím myšlenkových map. Prokázali analyticko-syntetické schopnosti a dovednosti při zpracování zadaného tématu. Výsledkem jsou prezentace umístěné na chodbách. Projekt zprostředkoval žákům komplexní pohled na Smetanovo dílo a jeho éru.

Mgr. Anna Kalousová


Roudnický dětský sbor zahajoval 12. výstavu kraslic v Libotenicích - 23. 3.

V sobotu dopoledne po přivítání všech přítomných starostkou obce Libotenice paní ing. Ladou Rejškovou zahajovalo hlavní oddělení Roudnického dětského sboru svým vystoupením 12. ročník výstavy kraslic. Tato výstava se koná vždy jednou za dva roky a představuje nejen různé druhy kraslic, ale i techniky jejich vyrábění. Vedle návštěvníků z obce samé si výstavu i náš zpěv poslechli významní hosté. Přítomen byl senátor Mgr. Ladislav Chlupáč a poslanec ing. Petr Liška. Vystoupení dětí bylo velmi chváleno.

Článek v Litoměřickém deníku

PaedDr. Zuzana Zrzavá


Ponožkový den - 21. 3.

Světový den Downova syndromu

21. březen a 21. chromozom mají spojitost prostřednictvím Světového dne Downova syndromu, který se každoročně slaví právě v tento den. Toto datum není náhodné, jelikož Downův syndrom je způsoben genetickou anomálií na 21. chromozomu. Symbolizuje ho párování barevných a různorodých párů ponožek, které připomínají tvar tohoto chromozomu. Pokud jsou ponožky pruhované, odkazují i na chromozomální strukturu. Opět jsme se rozhodli podpořit tento den a naše školní chodby, třídy a lavice byly plné ponožek různých barev, vzorů a obrázků. Děkujeme všem, kdo se zapojili a dokázali vidět krásu v odlišnosti.

Mgr. Vlastimil Purchart


Velikonoce, projekt 5. B - 19. až 22. 3.

Žáci 5. B si zpříjemnili čekání na jaro projektovým vyučováním na téma Velikonoce. Nejprve navštívili velikonoční výstavu v městské knihovně, kde byla spousta zajímavých ručně zhotovených výrobků s velikonoční tematikou. Také si mohli prohlédnout vystavené malované kraslice. Návštěva výstavy žáky motivovala k vlastním pracím, kterými vyzdobili nástěnky. Celý projekt dokončili vytvořením prezentace z vlastních prací, ve kterých popisovali veškeré dění kolem Velikonoc – svátků jara.

Ivana Nováková a Michaela Carbochová


Environmentální výchova ve školní družině

Ve školní družině se věnujeme také budování vztahu k životnímu prostředí a využíváme přírodu jako zdroj poznání. Environmentální výchova umožňuje žákům získávat zkušenosti z přírody a uvědomit si její hodnoty. Děti prvního stupně se ve školní družině zabývají přírodou tematicky podle ročního období. V podzimním a zimním bloku jsme se zaměřili na ptactvo. Vyjmenovali jsme si a ukázali běžné druhy ptáků, které u nás přezimují. Dále jsme si řekli, čím je vhodné ptáčky přikrmovat a které potraviny ptáčkům do krmítek naopak nedávat. Zhlédli jsme krátká poznávací videa. Začátkem jara jsme se zaměřili na jarní květiny. Učíme se jak poznáváním ve třídě, tak i vycházkami do okolí školy, kde hledáme první jarní kvítky. Následně pak pracujeme se zadanými úkoly.

Za kolektiv školní družiny Jindra Dvorská


Křížaly v 1. C - 18. 3.

V hodinách českého jazyka se neučíme jen poznávat nová písmenka, číst a psát, ale také si dovedeme vysvětlit význam slova. Při vysvětlování slova křížala nás napadlo, že si je připravíme. Děti si donesly jablíčka, paní učitelka sušičku na ovoce a výroba mohla začít. Prý bez práce nejsou koláče, tak jsme všichni přiložili ruku k dílu. S krájením pomohly paní učitelky, na děti zbylo skládání jablíček do košíků sušičky. Potom už jsme jen čekali na sladkou dobrotu, která byla velkou odměnou za naši práci.

Jindra Dvorská a Hana Berounská


Testování 4. tříd

Mezinárodní projekt TIMSS (Trends in International Mathematic and Science Study) se zaměřuje na zjišťování úrovně vědomostí a dovedností žáků 4. a 8. ročníků v matematice a v přírodních vědách. Na jaře roku 2023 se žáci 4. ročníků naší školy zúčastnili šetření TIMSS zaměřeného na vědomosti a dovednosti žáků rozvíjené ve školní výuce. Každý žák měl přidělen kód a pod ním vyplňoval elektronicky test, ve kterém byly ve stejné míře zastoupeny úlohy z matematiky a přírodovědy. Výsledky úspěšnosti našich žáků ve srovnání s ostatními školami zapojenými do testování jsou na velmi dobré úrovni. Úspěšnost jednotlivých žáků v obou čtvrtých ročnících jsou navíc rozdělené na chlapce a dívky. Celkový pohled na grafy výsledků z obou testovaných oborů dokládá, že jsou výsledky vyrovnané i přesto, že každá třída své znalosti a dovednosti z matematiky získává jinou metodou a formou výuky. Součástí projektu bylo dotazníkové šetření žáků. Každý žák formou dotazníku podával informace o sobě, škole a názorech na matematiku a přírodovědu. S vyhodnocením dotazníku i celkovým testováním je naše škola spokojená.

Mgr. Ivana Nováková a Mgr. Jitka Liscová


Týden matematiky - 14. 3.

14. 3. slavíme mezinárodní den matematiky. Zápis data v anglicky mluvících zemích totiž znamená číslo "pí" π = 3.14

Matematika je všude, tak zní stručné heslo, kterým Mezinárodní matematická unie zastřešuje celosvětové oslavy. Těch se zúčastnila i naše škola. Pro všechny ročníky bylo připraveno sedm stanovišť se zajímavými úlohami. Na vyřešení některých hádanek byly potřeba krychličky či dřívka, na jiné jen papír a chuť přemýšlet. Přálo nám počasí, a tak se některé třídy vydaly řešit úlohy ven. Jiné zůstaly ve třídách. Děkujeme všem, od prvňáčků až po deváťáky, kteří si s námi tyto oslavy užili.

Mgr. Petra Skalová


Primární prevence - 11. a 25. 3.

Prevence pro 1.-3. třídy navázala na téma Bezpečně do škol, které bylo probíráno v prvním pololetí a zaměřovalo se na bezpečnou cestu do školy. Tento cyklus se tentokrát soustředil na to, jak se správně zachovat v případě výskytu rizikového chování a šikany ve školním prostředí. U pátých tříd se pan Fiala zaměřil na kyberšikanu. Jaké jsou možné situace, důvody, proč se problém z reálného světa přesune do světa virtuálního. Proč k takovým situacím dochází, jak jim předcházet a jak se zachovat v případě útoku na mou osobu, nejbližší členy rodiny, kamarády. Tím, že používáme mobilní telefony, tablety, je bohužel problém kyberšikany součástí každodenního života. Věříme, že si naši páťáci při používání sociálních sítí po dnešním setkání s panem lektorem uvědomí, jak se správně v kyberprostoru chovat a neohrozit svou osobu nebo okolí. Děkujeme MěÚ v Roudnici nad Labem za finanční pokrytí důležité primární prevence pro naše žáky.

Mgr. Vlastimil Purchart


Výtvarka jinak - 29. 2.

Ve třídě 2. B proběhla hodina výtvarné výchovy trochu jinak. Naučili jsme se základní barvy. K tomu jsme používali mikrotitrační destičku a pipety. Jakmile jsme se naučili používat pipetu, mohli jsme začít experimentovat. Objevovali jsme kouzlo barev. Nakonec jsme vytvořili obrázek. Už se těšíme na další hodinu, kde budeme tvořit obrázky podle předlohy. Chtěla bych tímto také moc poděkovat Elixíru do škol (školení), kde nás vede RNDr. Mgr. Adéla Marschallová Rumlerová, MBA, která nás učitele vždycky nabije, inspiruje a podělí se s námi o pomůcky. Děkujeme za vypůjčení pipetovací sady. Bylo to super.

Mgr. Martina Ševčíková


Lyžařský kurz - 24. 2. až 2. 3.

V sobotu 24. února dopoledne jsme vyrazili z Roudnice do penzionu v Jestřabí v Krkonoších. Po příjezdu si všichni vybalili a šli jsme na procházku podél sjezdovky. Večer jsme měli přednášku o nebezpečí v horách. V neděli, pondělí a úterý jsme dopoledne a odpoledne strávili na sjezdovce. Tam jsme se za pomoci našich paní učitelek a pana doktora Navrátila učili lyžovat nebo zdokonalovat své dovednosti v jednotlivých skupinách. Skoro každý večer si připravil jeden tým aktivitu na myšlení, ale i na pohybové zdatnosti. Takovým způsobem jsme si užili pět večerů s každým týmem. Ve středu dopoledne jsme hráli šipkovanou v mlze. Odpoledne jsme jeli autobusem do Jilemnice na plavecký bazén, kde si každý z nás užil dvě hodiny plavání ve vodě, ale i odpočinku v parní kabině. Ve čtvrtek ráno se všichni vydali na celodenní výlet. Nahoře jsme se zastavili v restauraci Štumpovka, kde si někteří dali něco dobrého a odpočinuli si. Pak jsme sešli dolů na chatu. Celkově jsme ušli 22 kilometrů a některé z žáků bolely nožky, ale všichni jsme si to užili. Poslední lyžování se konalo dopoledne v pátek a odpoledne si pro nás připravili učitelé dvě aktivity. První byl slalom a potom jsme se trefovali do terče laserovou malorážkou pro trénink biatlonu. Po dobu poledního klidu se někteří odvážlivci vydali otužovat. Večer jsme si zpestřili diskotékou, která se prodloužila až do půl jedné. Ráno jsme dobalili a už jsme seděli v autobuse na cestě zpátky domů. Tento lyžařský kurz byl pestrý svými novinkami. Doufáme, že příští rok bude stejná možnost vyjet na hory pro opakování skvělých zážitků.

Anastasija Kulivar, 7. C


MS v trenažerovém veslování - 22. 2.

Dne 22. února 2024 se konalo v Praze MS v trenažerovém veslování. V zahajovací den proběhla i soutěž škol z celé České republiky. Soutěží se ve čtyřčlenných štafetách. Jde o to, že čtyři členové skupiny se musí co nejrychleji vystřídat po minutě, takže každá skupina vesluje čtyři minuty a vyhrává to družstvo, které navesluje nejvíce metrů. Bylo tam více jak 1500 sportovců a z toho 1300 studentů základních a středních škol. Závodní pole doplnili dospělí ze složek IZS a v závěru vystartovaly i firemní štafety. My z naší školy jsme vyjeli ráno vlakem z Roudnice v 8 hodin. Metrem jsme se dostali k O2 Universum aréně a tam jsme museli projít bezpečnostní kontrolou. Šli jsme přes detektor kovů a kontrolovali nám batohy. Bylo tam hrozně moc lidí a zmatek, ale to se dalo čekat. Před závodem jsme se mohli rozveslovat a koupit si i nějaké jídlo nebo pití. Nejprve startovali kluci z 6. ročníků, těm se moc nedařilo, ale nevadí, na to, že jsme byli poprvé na tak velkých závodech, aspoň jsme si vyzkoušeli, jaké to je. My holky z 6. ročníků jsme byly na 6. místě a chlapci ze sedmiček dokonce na 4. místě z celé České republiky. Dohromady se účastnilo asi 58 škol. Protože oceňování bylo jenom do 3. místa, rozhodli jsme se, že už pojedeme domů. Do Roudnice jsme přijeli okolo 14:45. Na to, že tam bylo tolik lidí, jsme byli se svým výkonem spokojení a je to pro nás nová velká zkušenost, takže super.

Bára Doležalová 6. A


Masopustní veselí ve školní družině

Rok se s rokem sešel a opět nastalo veselé období masopustu. A tak i my ve školní družině jsme se předposlední únorový týden začali připravovat na maškarní karneval. Nejprve jsme tvořili masky, škrabošky, malovali klauny a vše, co k tomu patří. Naučnou prezentací o masopustu jsme se dozvěděli, kdy toto veselí začíná a končí, nebo že masky v průvodu mají své pořadí. Vyzdobili jsme prostory družiny barevnými balonky a maskami, které jsme po celý týden vyráběli, a když si děti ve středu 21. února přinesly převleky a masky, karnevalový rej mohl začít. Užili jsme si zábavné odpoledne plné soutěží a tance.

Jindra Dvorská a kolektiv školní družiny


Masopust (projektový den) - 29. 1.

Při položení otázky "Co je to masopust?" žáci v 5. B nedokázali odpovědět. Věděli, že se jedná o průvod v maskách, ale proč se slaví, neuměli vysvětlit. Rozhodli jsme se, že si tento pojem společně zkusíme objasnit. Žáci měli za úkol zjistit z internetových zdrojů nebo knih, co to je masopust a proč se slaví. Všichni svědomitě splnili zadaný úkol. Získané informace jsme si přečetli, zhlédli jsme krátká videa a vybarvili omalovánky nejvíce známých masopustních masek jako je hejtman, kobyla, bába s nůší, slaměný atd. Na závěr celého projektu jsme hotové práce vystavili a vyrobili si vlastní karnevalové masky, které doplňují vystavený projekt z celého dopoledního vyučování. Dnes již určitě bude každý umět zodpovědět otázku "Co je to masopust?"

Mgr. Ivana Nováková


T. G. Masaryk (projektový den) - 19. 1.

V pátek 19. ledna si měli žáci 5. A přinést do školy jen penál a svůj mobilní telefon. Po rozdělení do skupin obdržela každá skupina papírové bankovky, společně jsme si povídali o osobnostech, které jsou zobrazeny na bankovkách. Každý sdělil o osobnosti to, co ví a zná. Pak každá skupina dostala obálku, ve které našla rozstříhaný obrázek s osobností. Po složení všichni zjistili, že osobností, které bude věnován náš projektový den, je Tomáš Garrique Masaryk. V hodinách vlastivědy jsme probírali jeho zásluhy při vzniku naší první samostatné republiky, které vyvrcholily jeho zvolením prvním prezidentem. Následovaly aktivity spojené s jeho životem. Při první aktivitě každý pracoval samostatně při doplňování i/y ve větách o životě Masaryka, další aktivita ve skupinách pokračovala časovou posloupností z jeho života z doplněných vět, třídění podstatných jmen podle rodu a vzoru. Žáci tento den procvičovali učivo nejen českého jazyka, ale také matematiky. Každý musel vypočítat příklady, výsledek se vždy vztahoval k nějaké události. Po kontrole každá skupina doplnila ke správnému výsledku událost. Pokud si žáci nevěděli rady, mohli použít mobilní telefon. Poslední aktivitou byla práce ve dvojicích, kdy jedna dvojice nachystala pro jinou slovní úlohu s cenami z koloniálu, nebo z krejčovského salónu. Při projektovém dni žáci pracovali jak samostatně, tak i společně, procvičovali čtenářskou a matematickou gramotnost, využívali digitální technologie. Na závěr si skupiny vytvořily plakáty, které si mohou prohlédnout i spolužáci z jiných tříd na chodbě u třídy 5. A.

Mgr. Jitka Liscová


Canisterapie - 12. 1.

Do školy opět zavítali naši známí – mopsíci J. Tý a Koudy, corgi Piškota a Maui, irský setr Tessie a jejich majitelky z canisterapeutického sdružení Šimíček. Tentokrát si jejich přízeň užily děti ze třetích tříd. Dozvěděly se spoustu zajímavých informací ohledně péče, pomoci nemocným, zažily psí masáž, mazlení a různé druhy her. U některých dětí pomohli čtyřnozí mazlíčci posunout hranici bázlivosti a také dodat si odvahu. Děkujeme a těšíme se na další shledání.

Mgr. Andrea Hendrichová